Entrepreneurship and Innovation Glossary 1st Edition

Search
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

 

Value Chain

Value Chain

The activities that a business performs in order to deliver goods and services of value to an end customer which span from conception, through the different phases of production, delivery to final consumers, and final disposal after use.

سلسلة القيمة

الأنشطة التي تقوم بها الشركة لتقديم السلع والخدمات ذات القيمة للعملاء النهائيين، وتمتد من الفكرة الأولية، مروراً بمراحل الإنتاج المختلفة، والتسليم إلى العملاء النهائيين، والتخلص النهائي بعد الاستخدام.

General

Value Proposition

Value Proposition

The second block of the business model canvas. It refers to the products and services that create value for a specific segment of customers through a set of factors that meet the needs of this segment. This statement aims to convince potential customers that a particular product or service will add greater value or solve a problem better than other similar offerings.

القيمة المقترحة

المكون الثاني لنموذج العمل التجاري، و تصف المنتجات والخدمات التي تخلق قيمة لشريحة معينة من العملاء من خلال مجموعة من العوامل التي تلبي احتياجات هذه الشريحة، قوم هذا البيان بإقناع العميل المحتمل بأن منتجًا أو خدمة معينة ستضيف قيمة أكبر أو تحل مشكلة بشكلٍ أفضل من غيرها من العروض المماثلة.

Business Model

Value Proposition Canvas (VPC)

Value Proposition Canvas (VPC)

A framework which can help ensure that a product or service is positioned around what the customer values and needs. It is formed around two building blocks: the customer's profile and the company’s value proposition, each consisting of three segments. In the customer profile section, businesses identify their customers' jobs to be done, their pains (challenges, obstacles), and their gains (desired outcomes, benefits). In the value map section, businesses outline how their products or services address the customers' jobs, alleviate their pains, and create gains.

نموذج القيمة المقترحة

إطار يمكن أن يساعد في التأكد من أن المنتج أو الخدمة المقدم موجه حول قيم واحتياجات العميل. يتكون هذا الإطار من جزئين رئيسيين: وصف العميل والقيمة المقترحة للشركة، حيث يتألف كل منهما من ثلاثة أقسام. في قسم وصف العميل، تحدد الشركات مهام العملاء التي يجب أن تنفذ، ومشاكلهم (التحديات، العقبات)، ومكاسبهم (النتائج المرغوبة، الفوائد). في قسم خريطة القيمة المقترحة، توضح الشركات كيف يتناول منتجاتها أو خدماتها مهام العملاء، وكيف يخففون من مشاكلهم، ويخلقون مكاسبهم.

Business Model

Values

Values

Values refer to the core principles and beliefs that define the organization's culture and serve as a foundation for its operations, interactions with stakeholders, and pursuit of goals.

القيم

تشير القيم إلى المبادئ الأساسية والمعتقدات التي توجه سلوك وقرارات وأفعال المؤسسة. تحدد هذه القيم ثقافة المؤسسة وتشكل أساس عملياتها وتفاعلاتها مع أصحاب المصلحة، وتوجهها نحو تحقيق الأهداف.

General