a method of marketing whereby consumers are encouraged to (or spontaneously) share information about a company's products or services on social media or by word of mouth.
هو أي أسلوب تسويقي يُحفّز المواقع الإلكترونية أو المستخدمين على تمرير رسالة تسويقية إلى مواقع إلكترونية أو مستخدمين آخرين، مما يؤدي إلى رؤية الرسالة بشكل أكبر وزيادة تأثيرها.
A concise and inspirational declaration that outlines the long-term aspirations and goals of an organization or a company. It articulates the organization's aspirations for the future and provides direction and motivation for its employees and stakeholders, highlighting its core values, purpose, and strategic objectives.
بيان موجز وملهم يحدد التطلعات والأهداف الطويلة الأمد لمنظمة أو لشركة. يوضح هذا البيان تطلعات المنظمة للمستقبل ويوفر التوجيه والتحفيز لموظفيها وأصحاب المصلحة، مسلطا الضوء على قيمها الأساسية وغرضها وأهدافها الاستراتيجية.
It is a visual representation in the form of a schematic or diagram, representing the framework of a website on the Internet and other related pages. Wireframes are typically low-fidelity and lack visual design elements, with a greater focus on the layout of pages and organization of content, including potential search operations. Wireframes can be hand-drawn sketches on a whiteboard or digitally created.
هو التصور المرئي بشكل تخطيطي، أو المخطط الذي يمثل إطار عمل موقع إلكتروني على شبكة الإنترنت وصفحات أخرى ذات صلة، وعادة ما تكون منخفضة التقنية وتفتقر إلى خصائص الشكل والمظهر، مع تركيز أكبر على شكل الصفحات وترتيب المحتويات بما في ذلك عمليات البحث المحتملة. يمكن أن يكون الإطار السلكي رسومات بالقلم الرصاص أو سكتشات على سبورة، أو يمكن أن تكون إلكترونية.
A situation where a person intentionally ignores negative aspects to avoid responsibility for a bad practice or to avoid admitting failure. This can result in legal problems and negative business consequences.
موقف يتمثل في تجاهل الشخص بشكل متعمد للجوانب السلبية لتجنب المسؤولية عن ممارسة سيئة أو لتجنب الاعتراف بالفشل. يمكن أن يؤدي هذا إلى مشاكل قانونية وعواقب سلبية على الأعمال.