Entrepreneurship and Innovation Glossary 1st Edition

Search
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

 

Workshop

Workshop

A gathering of individuals convened to discuss and participate in activities centered around a specific topic.

ورشة / حلقة دراسة عملية

تجمع لأفراد يجتمعون للمناقشة والمشاركة في أنشطة تتمحور حول موضوع معين.

General

business-model

business-model

The plan implemented by a company to generate revenue and make a profit from operations. The model includes the components and functions of the business, and the definition of the products or services that the company will sell. As well as the revenues it generates and the expenses it incurs. A strong business model will define a business's core purpose, identify target market demographics in-depth, outline corporate structure to meet customer needs, and carefully detail ways to make a profit.

نموذج العمل

الخطة المنفّذة من قبل الشركة لتحقيق الإيرادات وتحقيق الربح من العمليات. يتضمن النموذج مكونات ووظائف العمل و يحدد المنتجات أو الخدمات التي ستبيعها الشركة ، بالإضافة إلى الإيرادات التي يُولدها والمصاريف التي تكبدها. يتضمّن نموذج العمل القوي تعريف الغرض الأساسي للعمل التجاري، وتحديد السوق المستهدف بتفصيل شامل، وتحديد هيكل الشركة لتلبية احتياجات العملاء، ووصف بدقة الطرق المستخدمة لتحقيق الربح.

Business Model

business-model Canvas (BMC)

business-model Canvas (BMC)

It is a framework utilized for documenting both new and established business models, comprising 9 fundamental components that quickly and easily define and communicate a business idea or concept. It is comprised of: 1. Customer Segments 2. Value Propositions 3. Channels 4. Customer Relationships 5. Revenue Streams 6. Key Resources 7. Key Activities 8. Key Partners 9. Cost Structure

مخطط نموذج العمل

إطار يستخدم لتوثيق نماذج الأعمال الجديدة والموجودة، يتكون من 9 مكونات أساسية تُعرِف وتوضح فكرة أو مفهوم العمل بسرعة وسهولة. و يتكون من: 1. فئات العملاء 2. القيمة المقترحة 3. القنوات 4. علاقات العملاء 5. مصادر الإيرادات 6. الموارد الرئيسية 7. الأنشطة الرئيسية 8. الشركاء الرئيسيون 9. هيكل التكاليف

Business Model

business-model Innovation

business-model Innovation

The process of creating, adapting, or fundamentally changing the way a company operates, delivers value to customers, and generates revenue. It involves rethinking traditional business models or creating entirely new ones to better meet customer needs, adapt to market changes, leverage new technologies, or capitalize on emerging trends.

الابتكار في نموذج الأعمال

عملية إنشاء، تكييف، أو تغيير جوهري في طريقة تشغيل الشركة، وكيفية تقديم القيمة للعملاء، وتوليد الإيرادات. ينطوي ذلك على إعادة التفكير في نماذج الأعمال التقليدية أو إنشاء نماذج جديدة تمامًا لتلبية احتياجات العملاء بشكل أفضل، أو التكيف مع التغيرات في السوق، أو استغلال التكنولوجيا الجديدة، أو الاستفادة من الاتجاهات الناشئة.

Business Model