Entrepreneurship and Innovation Glossary 1st Edition

Search
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

 

Market Risk

Market Risk

The group of risks that result from changes in market prices and market fluctuations, or related to potential market acceptance.

مخاطر السوق

هي مجموعة المخاطر المتعلقة بتغيرات أسعار السوق، أو تقلبات السوق ، أو المتعلقة بقبول السوق للمنتج.

Marketing & Sales

Market Segmentation

Market Segmentation

The process of dividing potential customers into segments, based on common characteristics, in order to identify a specific audience to be the target market.

تجزؤ السوق، تشتت السوق، تقسم السوق

عملية تقسيم العملاء المحتملين إلى شرائح بناءً على الخصائص المشتركة، بهدف تحديد جمهور محدد يكون الهدف الرئيسي للسوق.

Marketing & Sales

Market Share

Market Share

Market share is the share or the percentage of the sales made by the firm, out of the total market sales, or the share of customers of a firm, out of the total number of the market's customers.

الحصة السوقية

حصة السوق هي النسبة المئوية للمبيعات التي تقوم بها الشركة من إجمالي مبيعات السوق، أو حصة العملاء لدى الشركة من إجمالي عدد عملاء السوق.

Marketing & Sales

Market Structure

Market Structure

The characteristics of a market that determine the mechanisms through which prices are set and that regulate firms' entries and exit. The main four market structures are the perfect competition, monopolistic competition, oligopoly, and monopoly.

هيكل السوق

السمات التي تحدد آليات تحديد الأسعار في السوق وتنظم دخول وخروج الشركات. تشمل هياكل السوق الرئيسية الأربعة: التنافس المثالي، والتنافس الوحيد، و الاحتكار، والاحتكار الكامل.

General