Entrepreneurship and Innovation Glossary 1st Edition

Search
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

 

Mind Map

Mind Map

It is a diagram to visualize information, with a single central idea, surrounded by a group of associated ideas and thoughts. This visualization should allow a better understanding for the topic, the building on linkages and the creation of new ideas.

الخريطة الذهنية

إنه مخطط لتصور المعلومات، حيث يحتوي على فكرة مركزية واحدة محاطة بمجموعة من الأفكار والأفكار المرتبطة. يتيح هذا التصور فهمًا أفضل للموضوع، وبناء الروابط، وخلق أفكار جديدة.

General

Minimum Viable Product (MVP)

Minimum Viable Product (MVP)

The primary version of a new product designed to gather the maximum validated learning about customers with minimal effort. This development technique involves distributing the most simplified version of the product to early adopters, refining it based on customer feedback, and gradually advancing towards full development. By employing the MVP approach, startup businesses can assess the alignment of their product with customer needs before committing to full-scale production.

المنتج الجوهري

النسخة الأولية لمنتج جديد مصممة لجمع أقصى قدر من التعلم الموثق حول العملاء بأقل جهد. تتضمن هذه التقنية تطوير النسخة المبسطة للمنتج وتوزيعها على المستخدمين المبكرين، ثم تحسينها استنادًا إلى تغذية ردود الفعل من العملاء، والتقدم تدريجيًا نحو التطوير الكامل. من خلال استخدام نهج المنتج الجوهري، يمكن للشركات الناشئة تقييم توافق منتجها مع احتياجات العملاء قبل الالتزام بإنتاج كامل النطاق.

Business Model

Mission Statement

Mission Statement

A small sentence or paragraph describing the objective of founding the firm, and its long term goals. This statement should direct the firm's activities and its decisions.

بيان الرسالة

جملة أو فقرة صغيرة تصف هدف تأسيس الشركة وأهدافها على المدى الطويل. يجب أن توجه هذه البيانات أنشطة الشركة وقراراتها.

Business Model

Multilevel Marketing

Multilevel Marketing

Any business in which individuals receive profits from both their own sales and the sales made by individuals they have recruited, as well as the potential sales made by those individuals and subsequent recruits.

التسويق متعدد المستويات أو متعدد الأقطاب

أي عمل يحقق للأفراد أرباحًا من مبيعاتهم الخاصة، ومن مبيعات الأفراد الذين قاموا بتجنيدهم، بالإضافة إلى الإيرادات المحتملة من مبيعات تلك الأفراد والمجندين اللاحقين.

Marketing & Sales