A fundamental adjustment in the business model, involving a change in the product, the strategy, or the marketing channels, with the objective of testing a new hypothesis about the product.
هو تغيير جذري في نموذج العمل، يتضمن تغييراً في المنتج أو الاستراتيجية أو في قنوات التسويق، وذلك بهدف اختبار فرضية جديدة عن المنتج.
A thinking operation in which the organization's objectives, and the approaches used to achieve these objectives are formulated.
عملية تفكير تتمثل في صياغة أهداف المنظمة والطرق المستخدمة لتحقيق هذه الأهداف.
A versatile approach to evaluate a business idea, typically by establishing a temporary store, which offers an opportunity to receive valuable input directly from customers.
منهج مرن لتقييم فكرة عمل تجاري، عادة عن طريق إنشاء متجر مؤقت، مما يتيح الفرصة للحصول على مدخلات قيمة مباشرة من العملاء.
A framework or method used by businesses to determine the right price for their products or services. It outlines the approach to setting prices based on various factors such as production costs, competition, market demand, perceived value, and profit margins. Pricing models can take various forms, including cost-plus pricing, value-based pricing, competitive pricing, and dynamic pricing.
إطار أو طريقة تستخدمها الشركات لتحديد السعر المناسب لمنتجاتها أو خدماتها. يحدد هذا الإطار أو الطريقة النهج لتحديد الأسعار استنادًا إلى عوامل مختلفة مثل تكاليف الإنتاج والمنافسة وطلب السوق والقيمة المدركة وهامش الربح. يمكن أن تأخذ نماذج التسعير أشكالًا متنوعة، بما في ذلك التسعير بتكلفة زائدة، والتسعير بالقيمة المقابلة، و التسعير التنافسي، و التسعير الديناميكي.