The revenue generated by a business through the sale of its products or services.
الإيرادات التي تُولِّدُها الشركة من خلال بيع منتجاتها أو خدماتها.
Expenses that are incurred regularly and are associated with generating income. These expenses aim to acquire immediate and necessary products or services to sustain and maintain regular business operations. They have several subtypes but are typically categorized into two main types: cost of sales and operating expenses.
النفقات التي تُنفَق بصورة دورية وترتبط بتوليد الدخل. تهدف هذه المصروفات إلى الحصول على منتجات أو خدمات فورية وضرورية لاستدامة ونجاح العمل واستمرار عمليات العمل العادية. لها العديد من الأنواع الفرعية ولكن تصنف عادةً تحت نوعان أساسيان وهما: تكلفة المبيعات و نفقات التشغيل.
The fifth block of the business model canvas. It refers to the different sources of income that a business generates from selling goods, offering services, or a combination of both. These income sources may take different forms, such as recurring revenue, transaction-based revenue, project-based revenue, or a combination thereof, depending on the nature of the organization's business activities. It shows how income is generated and the willingness of each customer segment to pay for it. It's essential to identify each potential revenue stream for each customer segment.
المكون الخامس لنموذج الأعمال التجاري، وهي مختلف مصادر الدخل التي تولدها الشركة من بيع السلع أو تقديم الخدمات، أو من توفير مزيج من كليهما. يمكن أن تتنوع هذه المصادر بحسب طبيعتها، حيث قد تكون إيرادات متكررة، أو تعتمد على المعاملات، أو تكون مبنية على مشاريع معينة، أو مجموعة من هذه الأنواع، وذلك استنادًا إلى طبيعة أنشطة العمل. توضح هذه المصادر كيفية توليد الدخل واستعداد كل فئة من فئات العملاء لدفعه. من الضروري تحديد كل مصدر محتمل للإيراد لكل شريحة من شرائح العملاء.
A methodological way of strategic thinking, which inovlves analysing strengths, weaknesses, opportunities and threats of an organization.
هي طريقة منهجية للتفكير الاستراتيجي، تنطوي على تحليل نقاط القوة و الضعف و الفرص والتحديات التي تواجه مؤسسة معينة